Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetiminde dikkate alınması gereken bazı unsurlar vardır. Bu unsurlar;

  1. Hedef Kitle Belirleme: Öncelikle yapmanız gereken ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi belirlemek olmalı. Hedef kitlenizin cinsiyetini, yaş aralığını, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını bilmelisiniz. Böylelikle sosyal medya paylaşımlarınızla hedef kitlenizi mutlu edebilirsiniz. Aynı zamanda hedef kitlenizi özel hissettirerek de bu mutluluğu sağlayabilirsiniz. Hedef kitlenizi özel hissettirebilmek adına doğum günlerini kutlayabilir, sorular sorabilir ve özel indirimler yapabilirsiniz.
  2. İçerik Yönetimi: Etkin bir sosyal medya yönetimiyle arama motorlarında iyi bir aşama kaydetmek istiyorsanız markanıza ait olan algınızı güçlendirmeniz gerekiyor demektir. Bunu en iyi şekilde nasıl yaparım diyorsanız içerik yönetiminden vazgeçmemelisiniz. İçerik yönetimi, sosyal medya yönetmenin en önemli unsurlarından biridir. Sosyal medya paylaşımlarında kullanacağınızın dilin anlaşılır olmasına ve hedef kitlenize fayda sağlayan içerikler olmasına özen gösterin. Böylelikle hedef kitlenizle aranızdaki iletişimin güçlü kalmasını sağlayacaksınız.
  3. Diyalog Yönetimi: Müşteri ilişkileri yönetiminin dijital çağdaki ismi diyalog yönetimidir. Diyalog yönetiminin kullanılmasındaki amaç; hedef kitle ve marka arasında uzun süreli sadakat yaratmaktır. Bu yönetimi yaparken, sosyal medya takipçilerinizi kategorilendirmeli ve her kategorideki bireyin marka ile arasındaki ilişkiyi kavramalısınız. Böylelikle ne tür paylaşımlardan hoşlandıklarını kolayca anlayabilirsiniz
  4. Rakip Analizi: Sosyal medya yönetiminde diğer bir önemli unsur rakiplerinizin nasıl paylaşım yaptıklarıdır. Bu paylaşımları incelerken nasıl bir dil kullandıklarına, hangi sosyal medya sayfalarını takip ettiklerine dikkat etmelisiniz.
  5. Reklam Yönetimi: Gün geçtikçe internet üzerinden verilen reklamların sayıları artış göstermektedir. İnternet reklamlarını tercih eden markaların sayılarının artmasıyla da reklam yönetimi, sosyal medya yönetmenin kalbi olmuştur diyebiliriz. Markalar açısından maliyetli bir iş gibi görünse de geleneksel medya yöntemlerine göre oldukça düşük fiyattadır. Doğru bir biçimde yapılan reklam çalışmaları ile markanın ulaştığı hedef kitle çözümlenebilir ve ne kadar doğru bir yönde ilerlenildiği üzerinde düşünülebilir.
  6. Analytics: Sosyal medyada yapılan paylaşımların analizleri de bir o kadar önemlidir. Bu analizler sayesinde oluşturulan strateji yanlışsa değiştirilebilir, doğruysa geliştirilebilir. Arama motoru reklamları istenen birçok bilgiyi sunuyor ancak Facebook ve Twitter veri konusunda pek çok yerde yetersiz kalabiliyor. Böyle bir durumda sosyal medya yönetimi yapan ajanslardan destek almak markaların yararına olacaktır.